FÅ BALANCE I DIT LIV MED YOGA

Vi har alle brug for at fokusere og finde ro i vores moderne, travle og ofte stressede liv. Flere og flere mennesker opdager yoga, det mere end 5.000 år gamle indiske system af åndedrætsøvelser og fysiske stillinger. Målet med yoga er at opnå en naturlig balance i livet, og yogier (mennesker der dyrker yoga) oplever mange fordele ved at dyrke yoga. På det fysiske plan styrker de deres muskler og øger kroppens fleksibilitet, de forbedrer deres evne til at koordinere og styrker deres balanceevne samtidig med, at de lærer at slappe af i kroppen. På det mentale plan styrker yoga deres evne til at koncentrere sig og hjælper dem til at opnå mentalt overblik og ro i sindet.

TILMELDING OG PRIS

For medlemmer: Meld dig til her.
Ikke-medlemmer er velkomne til at købe et FITNESS DAY PASS (en enkelt dag eller et 10-turs klippekort).
Læs gerne mere om FITNESS DAY PASS.

Udvalget af yogaformer og -klasser er eksploderet i den vestlige verden i de senere år og kan være en jungle at finde rundt i. For at gøre det mere overskueligt har vi i Skodsborg Yoga Suite valgt at fokusere særligt på fire yogaformer.

HATHA YOGA

I hatha yoga arbejder vi med de klassiske yogastillinger – oftest i et afslappet tempo med pauser mellem stillingerne. Vi slutter timen af med meditation. Med hatha yoga du opnår større kontrol over din krop og forbedrer dens fleksibilitet. Hatha kan også hjælpe med til at modvirke stress.
Læs interviewet om hatha yoga med yogalærer Anne-Louise Haarby.

SVAROOPA YOGA

Svaroopa yoga er meditativ, blid og terapeutisk. Svaroopa tager udgangspunkt i halebenet, der er den første kropsdel, der bliver udviklet i fosterstadiet. Når du dyrker svaroopa, vil du hurtigt bemærke, at din krop og dit sind føles lettere, og du får mere energi og ro i sindet.
Læs interviewet om svaroopa yoga med yogalærer Piyanna Pommer.

KUNDALINI YOGA

I kundalini yoga fokuserer vi på at være til stede i kroppen, i bevægelserne og i nuet. Gennem simple, men meget effektive, øvelser og kraftfulde åndedrætsøvelser forbereder vi kroppen til at meditere. Vi forbedrer vores udholdenhed samt styrker kroppen og nervesystemet. Derudover frigør vi følelsesmæssige spændinger og opnår ro i sindet.
Læs interviewet om kundalini yoga med Lone Hunæus.

ASTANGA YOGA

Astanga er aktivt og fysisk krævende. Det styrker kroppen og forbedrer dens fleksibilitet. Derudover får astanga dig til at slappe af og giver dig ro i sindet. Vi kombinerer yogaøvelserne med åndedrætsøvelser, bevægelser og kropslåse, hvorved vi opnår indre varme og renser kroppen.
Læs interviewet om astanga yoga med yogalærer Jens Bache.

 YIN YOGA

Yin yoga fokuserer på mindfulness. Træningen fører kroppen ind i dyb afspænding og ro; nøglen til restitution, afstressning, større bevægelsesfrihed og bedre koncentrationsevne. Vi holder stillingerne i 1-5 minutter, hvorved vi opnår dybe og rolige stræk. Muskler og led bliver smidiggjort, og du når ind til bindevævet.
Læs interviewet om yin yoga med yogalærer Inge Sandager.